Na jezerech jsme každoročně pořádali tzv. Víkend o nejtěžšího kapra Štítu. Ovšem letos jsme se rozhodli formát této akce poněkud nafouknout. Vedlo nás k tomu několik důvodů. Zaprvé jsme dosáhli na pěkné jubileum 20-ti let od založení revíru a přáli jsme si to nějak oslavit. Zadruhé víkendový formát nám přišel poněkud krátký a když zrovna nesedlo počasí jako v roce 2020, tak se stávalo, že výsledek soutěže neodpovídal potenciálu Štítu. A zatřetí jsme chtěli, aby si letos sáhlo na ceny více rybářů. Evidovali jsme vždy 5 rybářů, kterým se do výsledků počítala váha vždy jednoho jejich nejtěžšího kapra.

Dnes si s radostí můžeme říci, že se všechny vytyčené cíle této akce podařilo splnit. Nachytaly se krásné ryby, závod byl napínavý až do konce, střídalo se počasí i rybáři na "bedně" a celkově nálada u vody byla veselá až oslavná. Na fotce vpravo můžete vidět šťastného rybáře s jeho vítězným úlovkem.

Jak to celé proběhlo?

První ryba

Naše Veřejné závody na Štítě se snaží co nejméně nabourat běžný režim rybolovu. Je to  s ohledem na rybáře, které závod tolik nezajímá a chtějí si u nás prostě zachytat jako vždy. Specifické tedy je, že rybáři začínají závod s udicemi ve vodě. Když jsem objížděl vodu v sobotu 18. září těsně před startovním výstřelem (plánovaným na 18:00), viděl jsem, že dva mladí rybáři na úseku Cesta vyrážejí na vodu zřejmě pro větší rybu. Kontroloval jsem, aby nikdo neměl již zdolaného kapra na břehu a nečekal s ním na začátek závodu. V čase 18:15 se rybáři vrátili se zdolaným kusem o váze 18,86 kg. Rozhodl jsem se vzít za rozhodující čas zdolání, ne čas záběru, a rybu tedy uznat jako první úlovek!

první ryba závodu
Druhá ryba závodu

Druhá ryba - stejný rybář

Velké ryby nám snad chtěly dát najevo, že se zdržují na jednom krmném místě a nebo to bylo šikovnýma rukama rybáře? Hned v sobotu v 19:45 došlo k prvnímu přepisu, protože tento kapr lysec měl hezkých 21,45 kg.

Neděle ráno

V noci se povedl ještě jeden šupík o váze 21,76 kg a lysec 19,07 kg, co se ovšem moc nepovedlo byly jejich fotografie. Každopádně jsme ráno začínali s obsazenými medailovými pozicemi. Při ranní kontrole jsem od rybářů zjistil, že pochytáno bylo více ryb kolem 15-ti kg, což byla vstupní hranice do našeho závodu. Nicméně rybáři správně odhadli, že je to na top 5 málo a do konce týdne by to nevydrželo a tak nás k těmto rybám ani nebudili. V neděli 8:17 jsem tedy aspoň mohl vyfotit tohoto pěkného lysce 17,6 kg.

neděle ráno
devatenáct kilo lysec

Neděle ve znamení devatenáctek!

Ještě dopoledne došlo k chycení dvou krásných kousků těsně pod 20-ti kilovou hranicí a měli jsme v top 5 všechno nad 19 kilo. Toto je jeden z nich - na rezervačním místě Remízek - lysec 19,33 kg v čase 10:25.

Špice boduje

Začátek závodu byl jednoznačně nejzajímavější pro rybáře, kteří chytali na úseku Cesta. V neděli odpoledne tam byla ulovena další "dvacka", přesněji 21,29 kg a bylo z toho průběžné třetí místo - bohužel opět bez publikovatelné fotky.

Ovšem ještě v neděli se trefili také kluci na Špici a to v 23:22 byl chycen tento dlouhý čistý šupík o váze 20,98 kg.

Noční šupík 20+
štít voda příroda rybářský revír

Pondělí nejslabší den

Laťka již byla nasazena poměrně vysoko a ryby polevily v aktivitě. Pondělí nám toho moc zajímavého nepřineslo. Čas na odpočinek pro rybáře i pro rozhodčí.

Noční kontrola rybářské stráže

Náhoda tomu chtěla, že při kontrole jsem zrovna narazil na zdolávačku tohoto rybáře, který se v pondělí 22:05 dostal tímto kaprem o váze 19,55 kg na průběžné páté místo. Byla to již jeho pátá ryba okolo 19-ti kil a tak to vlastně zase taková náhoda nebyla. Kdyby každý rybář zapisoval do výsledků pět úlovků a ne jen jeden, bylo by již těžké tohoto šikovného kapraře dohnat.

Kapr šupináč 19 kilo

Konec prvního poločasu

V úterý 13:50 přišel klukům na A25 šupík 20,14 kg a tak jsme zakončili poločas, kdy na top 5 pozicích byli kapři +20 kg. Vzhledem k dalším krásným rybám, které na A25 za posledních 24 hod pochytali, jsme mohli tušit, komu bude patřit druhý poločas.

Eliška Jaroslav Špice kapr

První ryba druhé půle

Nemohli jsme si přát zajímavější začátek poločasu, protože rovnou přišla změna na prvním místě. V úterý 14:15 byl na Špici uloven tento šupináč 22,38 kg.

Středa ráno a přece se chytil!

První opravdu bombastický úlovek, který je ještě o úroveň výše než všechny předchozí, přišel ve středu v 6:55. Obří kapr s hrozivým výrazem naznačuje, že už toho na Štítu dost zažil - vážil 25,47 kg.

obří kapr o váze 25 kg +
krásný lysec, závody září 2021

Průběžný bronz za tohoto kapříka

Krásný lysec s vahou 22,07 kg přichází na břeh ve středu v 8:53.

Rybaření, Štít, Rybářské závody
Rybaření, Štít, Rybářské závody, kapr 20 kilo

Noční můra pro rozhodčí s váhou

Jeden prut ve stojanu chybí, co to může znamenat? Byl čtvrtek v 8:15 a na břeh se podíval krásný málo chytaný kapr o váze 21,75 kg. Tedy bylo z toho páté místo nejtěsnějším možným rozdílem - o 10 gramů.

Akce plzeň s hospodářem!

Pěkné čtvrteční odpoledne jsme využili k veselé sponzorské akci, ale také k příjemné projížďce na šestikolce Can-am. Vylosovali jsme 20 rybářů a rozdali jsme jim osvědčené ponožky od české firmy Bobr a připili jsme si plzeňským prazdrojem na další dobré sezóny revíru Štít.

Can-am šestikolka, revír Štít
vítěz závodu, velký kapr, revír Štít

Vítězný kapr Veřejných závodů 2021!

Tento rybář, který průběžně vedl naše závody s kaprem +25 kg, si ještě pojistil vedení, když zaznamenal tento naprosto luxusní úlovek o váze 27,75 kg - byl čtvrtek 18:50. Svěřil se nám, že obě ryby pro něj byly navýšením svého dosavadního maxima a tohoto kapříka oslavil společnou koupelí v již chladnoucí podzimní vodě. Zdálo se, že je rozhodnuto.

Poslední noc

V pátek 3:45 přišla poslední bodovaná ryba Veřejných závodů. Konkrétně šupináč 24,40 kg a bylo z toho konečné druhé místo. Parádní kousek na závěr potvrdil velice vydařené sportovní kaprařské závody.

Noční šupík 24+
poháry Veřejné závody na Štítu

Ukončení závodu

V pátek 24. září v 10:00 jsme výstřelem ukončili Veřejné závody na Štítu 2021.
Konečné pořadí:
1. Zdeněk Fiala 27,75 kg
2. Martin Bláha 24,40 kg
3. Jaroslav Eliška 22,38 kg
4. Lukáš Kulka 21,76 kg
5. Michal Kulhánek 21,75 kg

Pro vítěze jsme si připravili poháry, poukazy na odběr povolenek na revír Štít a spoustu hodnotných věcných cen od sponzorů:
Rybář Křepelka, Carp Inferno, Czech-boilies, Bobr-Chrudim, Chytil, Zedfish
Ještě jednou děkujeme všem sponzorům za skvělé ceny a ještě jednou gratulujeme všem rybářům k parádním výkonům!

KDE NAKOUPÍTE RYBY A VÝROBKY?

Tento web využívá cookies

Náš web není žádný malý rybníček. A aby zde vše fungovalo a my vám mohli přinášet ty nejlepší úlovky, používáme soubory cookies. Rozpoznáme, po čem vaše rybářské srdce touží a nebudeme vás při lovu zbytečně rušit reklamou, která vás nezajímá. Nahoďte prut správným směrem, nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Více informací